Wednesday, 10 July 2013

Coup-D'e-Tat


Kegagalan sistem demokrasi yang dikatakan bertujuan menjaga kepentingan dan hak rakyat jelata kian hari kian nampak kepincangannya. Sedangkan semua negara disarankan mengamalkan sistem demokrasi di dalam pemerintahan. Pemerintah tidak boleh melakukan kezaliman dan ketidak-adilan di dalam menjalankan tanggungjawab yang telah diamanahkan oleh rakyat jelata.

Namun apa yang berlaku sebaliknya, tidak mengambarkan apa yang tercatat dalam kamus atau perbendaharaan ilmu. Demokrasi dicabuli oleh mereka yang ada kepentingan untuk meneruskan survival hidup sebagai pemerintah atau bertujuan menakluki dunia disebalik ideologi demokrasi itu sendiri.

Negara atau siapakah yang mengawal dan mengarahkan sistem ini untuk dilaksanakan?.

Kudeta 

Peristiwa yang terbaru ini, berlaku di Mesir, dimana rampasan kuasa pihak tentera ke atas kerajaan pimpinan Morsi dilakukan dengan zalim walaupun beliau telah dipilih dari pilihanraya yang sah. Kezaliman pihak tentera dan polis jelas membelakangkan undang-undang yang telah menjadi perlembagaan negara yang sah. Cara penggulingan yang dilakukan juga kelihatan ala brutal dan nyawa rakyat tidak berharga lagi untuk dijadikan pertaruhan demi kuasa memerintah.

Permainan jahat penggulingan ini akan sentiasa berlaku dimana-mana negara Islam kerana ada tangan-tangan ajaib dibelakang yang tidak senang hati, tergugat dan terasa terganggu kerana 'mengganggu' kerja dan tujuan jahat mereka untuk menjadi pemerintah nombor satu dunia (New world order).

Puncanya adalah kebangkitan Islam. Satu kebangkitan bernafas baru bagi orang-orang Islam yang mahukan dunia ini kembali diperintah oleh Khalifah Islam, Ustaziatul Alam, bukan lagi sistem demokrasi yang pincang dan rapuh serta berat sebelah.

Boneka

Kenapakah Amerika dijadikan rujukan oleh pemimpin-pemimpin sekular Mesir ini? dan kenapakah Israel bergembira dengan rampasan kuasa ini?.

Kita hanya mampu menggeleng kepala sahaja dengan apa yang terjadi. Ibarat sebagai lakonan di papan layar yang pastinya pincang dan kaku gerakan lakonannya, kerana tidak mengikut skrip asalnya. Kalau teruskan juga paparannya, pasti penonton akan mencemuh dan gelisah.

Semoga Allah meningkatkan Izzah kita, memberikan kekuatan dan memenangkan Islam kembali memerintah dunia.

Wassalam

abuzorief @ kulim
10/7/2013

No comments:

Post a Comment