Tuesday, 1 June 2010

Antara kek dan semburan peluru hidup...

Gambar hiasan sahaja
Ulang tahun...

Ulang tahun pada 31 May 2010 mengingatkan saya tentang usia yang semakin berganjak ke hadapan tanpa menghiraukan sedikit pun halangan yang mendatang. Semuanya datang dan pergi begitu sahaja. Yang pastinya, berkira-kira ini bukanlah sangat usia saya tetapi ialah kepada roh, jasad dan akal yang sentiasa keluh dengan usia yang semakin meningkat kerana mereka akan menjadi semakin lemah dan terus lemah dimamah masa.

Seperkara lagi untuk memperingati ulang tahun, bukan ayam McD, Coca-Cola, Timberland dan Calvin Klein yang akan menjadi hidangan dan hadiah utama untuk meraikan ulang tahun saya, tetapi sebaliknya adalah khabaran tentang semburan peluru hidup yang bertaburan di atas 20 tubuh para sukarelawan Misi LL4G. Alhamdulillah mudah-mudahan ini akan menjadi pemangkin dalam hidup saya untuk terus memperjuangkan isu palestin dan deen Allah di atas muka bumi ini. Menang atau Syahid... memang amat dicemburui, lebih-lebih lagi terhadap sukarelawan yang terbabit dengan misi Life Line for Gaza (LL4G)

Bagi saya, tiada lagi tolehan kebelakang. Kalau menoleh pun untuk mengambil i'ktibar sepenuhnya pengalaman-pengalaman yang telah dilalui. Suka-duka dan kejelasan jalan yang telah dipilih untuk menabur bakti.

Hidup mulia atau syahid... insyaallah semoga kata-kata ini akan menjadi pemangkin dan seri di dalam perjalanan hidup saya yang berbaki.

*****
Gambar hiasan sahaja

Sampai bila perlu berdiam diri?...

Masalah ummah di Palestine, yang masih belum selesai dan tidak menunjukkan petanda-petanda yang positif. Keadaan mereka di sana amat resah dan gelisah, takut dan gusar di kalangan anak-anak kecil dan orang tua yang menanti pertolongan-pertolongan dari kita semua. Selama hampir 4 tahun mereka dikepung dan dinafikan hak kemanusian mereka disebalik tembok jahanam Israel.

Negara Islam yang berkerajaan penuh hanya berdiam diri sahaja, diam tidak terkata. Terkelu, terkedu dan terpaku. Bila rakyat bangun menentang dan membantu, maka mereka dikatakan melanggar undang-undang negara dan terrorist.

Namun, mereka yang menjadi sukarelawan berjuang habis-habisan, maka 'silap haribulan' dihumbannya ke dalam penjara negara sendiri kerana menunjukkan sikap agresif menuntut keadilan demi ummah sejagat.

Bilakah ummah Palestin akan memperolehi pembelaan ummah sedunia. Israel keparat yang jahat dan zalim itu pula dibela dan didengar rintihan mereka. Dunia hanya memerhati sahaja kerakusan dan kezaliman Zionist memperlakukan apa sahaja mengikut sesuka hati mereka yang dikatakan masih berpaksikan di ruang lingkup undang-undang ciptaan yang 'sah', iaitu undang-undang raja syaitan dan dajjal dunia. Bangsa yang tidak pernah jemu-jemu melakukan kezaliman dan kerosakan di atas muka bumi Allah ini selama beratus dan ribuan tahun.
 
Jahanamlah Zionist keparat...

Peristiwa pembunuhan sukarelawan Flotilla seramai 20 orang pada 31 May 2010 memang menyayat hati. Ditembak oleh 'lanun' Zionist tanpa berhati perut. Mereka yang menceroboh dan membunuh tetapi sebaliknya mereka mengatakan mereka hendak mempertahankan diri dari serangan sukarelawan. Apa sangat senjata sukarelawan yang ada...
Biadap!, biadap!, biadap!, Kerajaan gergasi dunia masih mengesek mata, tidur gamaknya... apa cerita ni?, apa cerita ni?...
 
Aduh cemburunya....
 
Didoakan mereka yang terlibat memperolehi kemenangan dari Allah Taala di atas usaha murni yang sepatutnya kita jadikan mereka sebagai 'hero' ummah. Sekiranya mereka tewas, maka doakan mereka supaya mereka syahid di atas jalan Allah sebagai kematian yang paling mulia.

Kita percaya mereka yang ke sana telah menanamkan azam dan niat untuk mati syahid yang mana ianya pasti diganjari oleh Allah Taala akan kesenangan hidup di dalam Jannah Allah Taala dengan didampingi oleh bidadari-bidadari yang sedia menanti... Inilah hadiah yang paling mengembirakan.
 
Amin...
 
abuzorief @ sheffield
1/6/2010 selasa
for flotilla mavi marvara
Life Line for Gaza (LL4G)
 

No comments:

Post a Comment