Pages

Friday 14 August 2009

Pilihanraya kecil DUN Permatang Pasir, 2009

Rohaizat dan Ust Salleh Man
Selang beberapa jam bunyi pula H/P saya dan tertera pula pengumuman Presiden PAS Abdul Hadi Awang sebentar tadi umum PJ Pulau Pinang, Mohd Salleh Man sebagai calon PAS dalam pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir - HRKHDaily

Benarlah telahan dan andaian saya mengenai kedua-dua calon ini, yang akan bertarung kerusi DUN Permatang Pasir ini.

Kematangan pengundi di kawasan kecil DUN Permatang Pauh bagi Parlimen Permatang Pauh sudah boleh dijangkakan yang akan menyebelahi kepada siapa. Penduduk di Permatang Pasir bukanlah calang-calang pengundi. Mereka bijak dan celik membuat percaturan. Mereka sudak bijak berpolitik dan fasih dengan sepak terajang politik setelah melalui ujian besar iaitu pilihanraya bagi kerusi parlimen Permatang Pauh. Kawasan ini sudah lama di'takluki' oleh kepimpinan PAS. Bagi saya agak sukar juga calon UMNO untuk menembusi tembok yang pada pandangan saya seolah-olahnya sudah ada 'sebesar' macam tembok Cina.

Walau bagaimanapun kita tunggu dan lihat...

Sekiranya PAS 'terlena' dengan keselesaan selama ini dan tidak mustahil juga 'tembok besar' ini akhirnya akan menyembah bumi.

Parti PAS dan calon DUN yang baru perlulah bijak dan berstrategi untuk mengekal kerusi supaya tidak dirampas oleh calon lawan.

Pastinya kini, penduduk di kawasan 'hujung kampung' meraikan semula perayaan yang terbesar dan disusuli pula dengan perayaan Eid Fitri Al Mubarrak...

Ahlan wasahlan, Ramadhan Karim... Allahu Akram...

abuzorief @ Sheffield
14/8/2009 jumaat

No comments:

Post a Comment