Pages

Monday 2 February 2009

Sepetang bersama Dr. Azzam Tamimi


Sepetang bersama dengan Dr. Azzam Tamimi bertarikh 1/2/2009. Program ini bertempat di Masjid, Muslim Welfare House, Sheffield, bermula dari jam 5.00pm - 6.30pm iaitu selepas Solat Maghrib.

Dr. Azzam Tamimi is a British Palestinian academic and political activist based in the United Kingdom. He is a prominent member of the
Muslim Association of Britain and the Stop the war Coalition. He is currently the director of Institute of Islamic Political Thought in London and appears regularly on Al-Jazeera, Press TV and other channels.

Muslim Welfare House, Sheffield

Ringkasan pengisian...

Kepadatan penduduk Gaza 1.5M di atas tanah seluas 365sqKm. Sangat padat di atas peta dunia. Perjuangan rakyat Paletine yang tidak akan kenal putus asa di atas tanah mereka sendiri. Hamas akan terus berjuang... dan sekiranya tidak meneruskan perjuangan, maka Allah akan menggantikan kaum lain untuk mempertahankan bumi Palestine.

Penduduk Islam Palestine berjuang untuk mengembalikan Al AQSA kepada ummah.

Pesanan beliau kepada hadirin semua, hasil penyataan setelah beliau berhubung dengan Pemimpin Hamas di Gaza... Mereka berkata, walaupun kita semua banyak berdoa, Solat, derma untuk mereka (Gaza) dan insyallah perbuatan-perbuatan tersebut perlu diteruskan namun kerja-kerja DEMO mesti diteruskan tanpa henti kerana ia telah menaikkan semangat kami (HAMAS & rakyat Gaza) untuk terus berjuang menentang Zionis. Kami lebih bersemangat kerana seluruh dunia menunjukkan solidariti ke atas rakyat Gaza.

Nota:
Kali terakhir bertemu dengan Dr. Azzam Tamimi di dalam Program Seminar Muhammad Bin Abd Wahab di Perlis pada tahun 2006.

abuzorief @ mwh sheffield
ahad, 02/02/2009 22:29
Greenwich Mean Time
 
muslim welfare house sheffield

No comments:

Post a Comment