Friday, 21 December 2012

Al-AQSA yang mulia...


Salam Dhuha untuk semua...

Sikap mendiam diri tidak akan merubah apa-apa keadaan. Tidak cakna kepada isu ummah Islam yang berlaku. Boleh juga dikategorikan sebagai manusia yang tidak berhati perut dan berperasaan. Apakah kita juga mahu tergolong di dalam golongan mereka yang rugi yang hanya melihat apa yang berlaku seterusnya?. Sedangkan kita mampu bersama dengan 'rombongan besar' dengan arus 'gelombang besar' yang akan membuka kembali dan menguasai kembali kota Al-AQSA sepertimana yang telah dilakukan oleh rombongan Omar Al-Khattab dan Sallahuddin Al-Ayubi yang terus mekar di dalam ingatan kita semua.

Adakah kamu menyangka kamu akan dibiarkan (dalam keadaan kamu yang ada itu), padahal belum lagi terbukti kepada Allah (Sebgaimana yang diketahuinya) orang-orang yang berjihad di antara kamu dan yang tidak mengambil teman-teman rapat (untuk mencurahkan rahsia kepada mereka), selain daripada Allah dan RasulNya serta orang-orang yang beriman?. Dan (ingatlah) Allah Maha mengetahui secara mendalam akan apa yang kamu kerjakan [At-Taubah:16]

Ayuh ketepikan sikap tidak apalah, nanti dululah, biarlah dulu atau sikap berpuak, bersuku-sukuan atau perasaan berbangsa-bangsa sesama kita, sebaliknya segera mengambil Allah dan Rasul dalam setiap perkara, nescaya kita akan bersatu dan berjuang bersama dengan rakyat Palestin menentang kezaliman baik di dalam keadaan apa sekalipun.

 Peri pentingnya Al-AQSA ibaratkan nadi dan nyawa yang perlu diselamatkan. Menbiarkan Al-AQSA seolah-olah menbiarkanya menuju saat-saat kematian dan kemusnahan yang terhina. Al-AQSA adalah hak milik kita dan ia perlu dibebaskan segera.


Hanya sanya yang layak memakmurkan (menghidupkan) masjid-masjid Allah itu ialah orang-orang yang beriman kepada Allah dan hari akhirat serta mendirikan sembahyang dan menunaikan zakat dan tidak takut melainkan kepada Allah, maka adalah diharapkan mereka menjadi dari golongan yang mendapat petunjuk [At-Taubah:18]

Jadi ayuh segera bersama-sama kita berganding bahu melaksanakan misi ini sehingga Masjid Al-AQSA dibebaskan sepenuhnya dari tangan-tangan biadap Israel Zionist.

From river to the sea, Palestine will be free... insyaallah.

abuzorief @ pasar malam seberang jaya
20/12/12 khamis
update 7...

No comments:

Post a Comment