Sunday, 16 December 2012

We are Palestinian from Malaysia


Salam para 'Abidin semua,

Pada diri kita sudah pasti ada perkara istimewa atau special thing yg menjadi pujaan, disanjungi dan disayangi. Itu adalah lumrah kehidupan yang pastinya tidak dapat dilupuskan dari dalam diri. Lebih-lebih lagi ia bersifat emosi. Kalau lupus maka jadilah diri kita ini manusia yg tidak beremosi atau tiada perasaan.

Masjid Al-Aqsa teramat istimewa di dalam diri kita semua. Kalaulah masjid di kampung atau taman kita diperlakukan oleh manusia jahat, apakah perasaan dan tindakan kita? Pasti akan berlaku bantahan, rusuhan dan lain-lain perkara di luar batas kewarasan.

Kelebihan beribadah di dalam masjid Al-Aqsa  mendapat ganjaran yg besar pastilah mendapat kedudukan istimewa di dalam hati kita yang dahagakan ibadah, ubudiah dan khusyuk dan mengumpul sebanyak mungkin pahala dan ganjaran pemberian dari Allah Taala.

Hati yg terasa tentang hal ini adalah hati yg hidup. Darah juang yg tinggi yang mengalir di dalam diri akan terus memanaskan seluruh urat nadi kita dan akhirnya membakar semangat tubuh dan anggota untuk bertindak. Ya! semangat waja... Itulah kekuatan yang terpatri pada wargamu Palestin, namun kita sama-sama bersatu dan membantu menentang kezaliman... We are Palestinian from Malaysia.

Jadi ayuh bersama-sama kita berganding bahu melaksanakan misi ini sehingga Masjid Al-AQSA dibebaskan sepenuhnya dari tangan biadap Israel Zionist.

abuzorief @ pasar malam alma
16/12/2012 ahad
update 6...

No comments:

Post a Comment